Tuesday, May 6, 2014

KİVİ REÇELİ, BERGAMUT REÇELİ





Kitap bloğumu güncelledim. "Atatürk Arboretumu"ndan nefis fotograflar. Bilginize. :))  http://ilhanucer.blogspot.com



Yaşasın Pınar dan hediye geldi.  Bloglardaki çekilişlere katılmıyorum, bir yerde bir şeyde doldurmadım, Pınar beni nasıl bulmuş hayret. Festigan diye geldi. Kargoda koca paketi görünce çok şaşırdım. Pınar'a kocaman teşekkür.














kivi receli bergamut receli 1














Kutunun içinde bir sürü Pınar Kremilla, kremalar, tarif kitabı, önlük, ahçı kepi vardı. ben tatlıdan falan pek anlamadığım için en kolayını yapayım dedim Sonuç aşağıda.














kivi receli bergamut receli 2














Efendim yukarıda gördüğünüz dondurma. Böyle süslü püslü olduğuna bakmayın 2 malzemeli tariften birini unutunca tabii buz dondurma oldu. :)))) Bir paket krema konacaktı unuttum. :)) Ama tadı gerçekten çok güzel.














kivi receli bergamut receli 3


















Yukarıda gördüğünüz el emek göz nuru bergamut reçeli.:)))) Herhalde yapılış olarak en haysiyetli reçellerden biridir. Ve de ben bu reçeli gerçekten çok güzel yapıyorum. :))










kivi receli bergamut receli 4














portakalbahcem.com diye bir site var. Finike'den portakal, çeşit çeşit limonlar, reçeller, bergamut sipariş veriyorsunuz herhalde kargo şirketiyle anlaşmışlar on iki saatte ulaşıyor elinize. Bahçeden kopartıp paketliyorlarmış. Solda gördüğünüz bergamut. Şekli Bodrum'da bildiğim bergamuttan çok farklı. Bodrum'daki daha büyük kabuğu eğri büğrü falandı.  Ama meyveler inanılmaz lezzetli. Finike'de narenciye bilinenin aksine çok olmazmış, olan da Finike ve civarına gidermiş. Yani bizim burada çarşı, pazardan Finike portakalı diye aldığımız aslında Finike değilmiş. Zaten lezzetinden hemen anlıyorsunuz.














kivi receli bergamut receli 5














Bergamut reçeli yapımı çok zahmetli. Meyveleri iyice yıkadıktan sonra kabuklarını hafifçe rendeliyoruz ve kabukları şerit halinde kesiyoruz. İçe doğru kıvırarak iğne yardımıyla ipe geçiriyoruz.










kivi receli bergamut receli 6














Bunları içi su dolu bir tencereye alıp kaynatıyoruz, suyunu süzüyoruz ve tekrak soğuk su koyup 24 saat suda bırakıyoruz, ara sıra suyunu değiştiriyoruz. 24 saat sonunda tekrar yeni su koyup kaynatıyoruz ve suyunu döküyoruz. Yeni koyduğumuz suda 3 saat bekletip kabukları iyice süzüyoruz.


Tencereye 3 bardak su, 6 su bardağı şeker koyuyoruz ve 45 dakika şerbeti kaynatıyoruz. Bu süre sonunda kabukları ipten çıkarıp şerbete atıyoruz ve hiç karıştırmıyoruz, kendi halinde pişecek. Burası çok önemli. 40 dakika sonra limon suyumuzu koyup 5 dakika daha ocakta tutuyoruz ve ocağın altını kapatıyoruz. Bergamutu bulması bir dert, yapması ayrı dert gibi görünse de sonuç muhteşem oluyor. Tatlı yerine bile yeniyor. Kabuklarının bir kısmını kurutup çaylarımıza , suyunu da buz kalıplarında dondurup yazın limonatamız ve içkimize atabiliriz.














kivi receli bergamut receli 7














Bu da yaptığım kivi reçeli. Yapımı kolay tabii bergamuta göre. 1 kilo kiviye 2 bardak su 3 bardak şeker hesabıyla yapılıyor. Ama dediğim gibi reçelde şerbet 45 dakişka kaynayacak, sonra meyve atılacak o da 45 dakika pişecek. İnmesine yakın limon suyu tabii.














kivi receli bergamut receli 8














Bunda da sonuç mükemmel oldu. Bir anda reçel uzmanı gibi hissettim bu kadar bu işi süper yapan insanların arasında. :)) Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment